En upp-piffning efter tentan...


När jag skrivit färdig min tenta och lämnat tentasalen (där jag tyvärr glömde mig vita kofta med svarta broderier, jag undrar om det finns en hittgodsavdelning på ekonimicum? det vore trevligt om jag kunde få tillbaka min stackars gammla kofta) så gav jag mig ut på stan. Klockan var stax efter halv elva och jag hade ett enormt behov av att piffa upp mig och skämma bort mig lite. Så jag styrde stegen mot ett av de Wayne's Coffee som finns här i stan för att intaga en krämig men ack så fet latte och en fuccaia. Med mitt ex av D. Couplands jPod i handen så skred jag till verket med att få mig själv att tänka på något så långt ifrån studierna som möjligt.
Efter denna litterära exercis med fika till så gav jag mig sedan frysande ut på stan för att traska runt en stund och kanske shoppa lite. Jag hamnade på Make Up Store, där jag frågade expediten först om en guldglittrande ögonskugga som jag vet att min mamma vill ha (men som de tyvärr inte hade kvar) och sedan efter tips om en bra ögonskugga till mig själv. En stund senare gick jag därifrån ca 130 kr fattigare men mycket, så otroligt mycket gladare och optimistiskare. Dessutom hade jag fått en snabb retusch av min näst in till obefintliga sminkning.
Kanske har jag sagt det förut men man ska inte underskatta de små njutningsmedel som finns här i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0