Arbetsnarkoman? Erkänn det aldrig!

Nej, det är mitt råd till alla arbetesnarkomaner och blivande arbetsnarkomaner : Erkänn det aldrig!
För har du väl talat om det för andra så kommer du aldrig mer att få arbeta med rimliga tidsgränser (jag menar med rimlig deadline, inte arbetstider).
Mitt näst bästa råd är att säga att du inte har tid! Det har du antagligen inte heller.
Jag älskar att ha saker att göra, fullt upp och ett fullpakat schema! Men begär inte att jag ska gör två månaders arbete på bara två veckor! Det går inte, inte utan ordentliga direktiv... vilket jag sällan får tyvärr...
Nej, nu ska jag hinna äta lunch (har inte hunnit med frukost ens) innan jag måste ta i tu med nästa grej.

Kommentarer
Postat av: Julia

Glad att någon annan än jag nämnde det... Känner igen mig!

2008-10-10 @ 21:36:32
URL: http://juu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0