Första advent!

Nu äntligen lackar det mot jul... Idag är första advent och imorgon första december... Härlig!
Jag har bara gått runt och längtar i två tre veckor på att det ska bli december, men tyvärr så smälter all snö när det äntligen kommer. Dåligt timing! Vad är poängen med att det snöar i november om det inte får ligga kvar? Nåja, hoppas på mer snö och kallare väder.
Nästa helg ska jag hem och då ska mamma och jag baka: pepparkakor, lussekatter och allt sånt som gör ett riktigt julbak. Ska bli underbart. Och så ska jag hämta min klänning till gasquen.
Jag borde gå och klippa håret innan också, det ser helt enkelt hemskt ut.

Ja, sen borde man ju börja fundera på julklappar, det är alltid lika svårt i vår familj, det är inte många som ska ha men det går inte att hitta bra grejer helt enkelt... Mamma vill inget ha säger hon, men hon vill visst ha julklappar men hon har exlusiv smak och jag har ont om pengar. Pappa är lika tystlåten som alltid, han är värre än mamma(!)
Sen har vi Micke och Sanna... vad ger man en bror som man knappt talar med och hans snälla söta fästmö? Nej, jag kammar helt noll... något med mat kanske... det finns trevliga delikatesbutiker i stan, jag får nog gå och titta i några.
Mat är det som verkligen håller oss samman i den här familjen, vi pratar alltid om mat! Ja, mat är våran kultur, ateisternas religion så att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0