Inspirerad?

Var hittar man inspiration? Jag har undrat i åratal. Jag har jagat inspiration överallt och följt alla råd folk har kunnat ge men ändå har jag aldrig riktigt känt den där lättheten som borde ha varit resultatet. Det vill säga ända tills jag slutat anstränga mig.

Helt plötsligt fann jag att inspirationen var något som kom när jag minst anade det. Helt plötslig när jag satt på centralen och väntade på att byta till tåget mot Eskilstuna så fick jag ett uppslag, och så ett till. Jag bara råkade har min bärbara dator med mig så jag tog upp den och tänkte att jag kunde ju alltid för driva tiden, om det inte blir bra så gör det inte så mycket.

Men datorn i knäet satt jag på perrong 12 satt jag och skrev allt som föll mig in och innan jag visste ordet av hade 40 minuter flugit sin kos och jag klev ombord på tåget med datorn i näven och satte mig på första bästa plats där jag fortsatte att skriva!

Ibland kommer inspirationen när man minst väntar sig det. I alla fall om man ägnar sin tid på resan till att grubbla över saker. På den punkten jag som en hund som gnager på ett gammalt ben, jag har svårt att släppa saker.

Jag kan inte ge några råd om vad man ska göra för att bli inspirerad, det som funkar för mig kanske inte funkar för dig och vise versa. Men ett gott råd kan jag ge; Förkasta inte en idé utan att ompröva den. Ens egna första instinkter brukar vara rätt.

Och ge dig själv en chans att misslyckas också, hur ska man annars lyckas om man inte gör några missa???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0