Sommarprojekts dagboken (del 2)

Tisdag den 29 juli

Idag åkte vi hem efter frukost för att tvätta lite kläder och hämta bl.a. spackel och grundfärg. Då passade jag på att lägga upp första delen av projektdagboken. Jag hoppas den var uppskattad. ^^;

När vi kom tillbaka ut på landet var det dags för lunch och sen dröjde det inte länge innan min bror Mickael och hans fästmö Sanna kom på besök. Det tog nästan hela eftermiddagen.

När Sanna fick syn på den pool som Mamma hade köpt tidigare idag ville hon också ha en, så när de ringde på kvällen sen hade de också en pool att bada i. Men eftersom vi har egen brunn så det tar lång tid att fylla poolen, Pappa säger att när man borrade efter vatten här vara farfar för snål så brunnen är inte så djup som man skulle behöva. Dessutom står poolen snett så det går inte att fylla upp den helt. Marken är inte plan här ute, men vad kan man vänta sig det är ju trots allt bara en skogsbacke!

 

Onsdag den 30 juli

Dags att hugga i igen! Den tapet som sitter kvar på ena gavelväggen sitter som berget. Men vi har ett hemligt vapen.

 



Nej, det är bara vanligt vatten och en helt vanlig tvättsvamp, som man tvättar bilen med. Genom att ”svampa” på tapeten så löser man upp limmet och tapeterna lossnar som ingen ting. Det fungerade ännu bättre om man låter det suga in ordentligt. Men vattnet var iskallt så jag blev lite frusen av att göra så. Tur att det är varmt.

 

Torsdag den 31 juli

Nu när tapeterna är borta ska det slippas och spacklas ett par vändor. Men det över låter jag till Pappa. Jag tror inte mina luftrör klara av slipdammet. Men istället så klippte jag och Mamma gräset, vilket pappa inte klarar efter som han är allergisk mot gräspollen.

Att klippa gräset i värmen är jätte tungt och man svettas något vansinnigt. Men efteråt tog vi oss ett dop i poolen, det var 22ºC i vattnet så det svalkade skönt. Mamma och Pappa bestämde sig för att man borde fylla ut platsen där poolen står så den står plant och inte riskerar att tippa som nu. Då kan man fylla den hela vägen upp utan att den kantrar.



Fredag den 1 augusti

Målnings dags! NU ska det målas grundfärg över allt invändigt. Men först ska det städas. Det ska dammsugas upp allt slipdamm och sen ska väggar, tak och lister torkas rena.



Och nu på med grundfärg!




Man får färg överallt! Titta på mina händer.



När vi jobbar ligger Lotta i korgstolen och slappar. Hon vet hur man njuter av sommaren. Eller så är hon bara lat. Men är man kan så spelar det ju ingen roll. (Eller) ^^;





Visst är hon söt! Hon är min lilla kisse, till hälften norskskogskatt och 12 år gammal. Hon bor hos mina föräldrar. Det vore elakt att ha henne i en lägenhet  när hon har varit utekatt hela livet. Hon älskar att vara på landet men tycker inte om att åka bil för hon blir åksjuk.

Kommentarer
Postat av: Li

Aaaaaaw!!! Vilken söt katt!!!! ^^

2008-08-07 @ 23:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0